Dodatek osłonowy jest to świadczenie, które ma zrekompensować wzrost kosztów energii elektrycznej, cen gazu i żywności.

Zgodnie z ustawą z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym świadczenie przysługiwało będzie  gospodarstwu domowemu, którego przeciętne miesięczne dochody nie przekraczają 2100 zł w gospodarstwie jednoosobowym albo 1500 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym.

Wysokości dopłat w ramach dodatku osłonowego:

  • Jednoosobowe gospodarstwo domowe otrzyma 400/500 zł* przy założeniu że jej dochód nie przekroczy 2100 złotych,
  • Gospodarstwo 2-3 osobowe otrzyma 600/750 zł* przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 złotych miesięcznie na osobę,
  • Gospodarstwo 4-5 osobowe otrzyma 850 zł/1062,50 zł* przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 złotych miesięcznie na osobę,
  • Gospodarstwo 6 i więcej osobowe otrzyma 1150 zł/ 1437,50 zł* przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 złotych miesięcznie na osobę.

Niezbędne informacje oraz pliki do pobrania

Więcej >>

Funkcjonariusze Straży Miejskiej wspólnie z pracownikami OPS Bielawa prowadzą akcję zima na terenie miasta Bielawa. Akcja ta skierowana jest do osób bezdomnych i nie radzących sobie życiowo i ma na celu pomoc w przetrwaniu tego ciężkiego okresu zimowego. Podczas prowadzonej akcji odwiedzane są miejsca gdzie można zastać osoby bezdomne tj. opustoszałe altany, pustostany, ogródki działkowe itp. W momencie kiedy takie osoby są zastane w tych miejscach proponowana jest im pomoc w postaci schroniska. Na terenie Bielawy funkcjonuje także ogrzewalnia przy ul. Brzeżnej 32.
W tym miejscu apelujemy do wszystkich mieszkańców Bielawy aby nie pozostawiali obojętni w momencie kiedy widzą osobę potrzebującą pomocy i zgłaszali ten fakt:

numer alarmowy Straży Miejskiej - 669-102-102

Ośrodek Pomocy Społecznej tel. 74 8334 793

Komisariat Policji – tel.  47 87 544 00,  tel. 47 87 544 01


Film instruktażowy dotyczący oszustw osób starszych.
W związku z wystąpieniem bardzo niskich temperatur zwracamy się z prośbą o zwrócenie szczególnej uwagi na osoby bezdomne przebywające na ulicach, klatkach schodowych, altankach itp.

W okresie od 1 października 2021 do 30 kwietnia 2022 w Bielawie na

  1. Brzeżnej 32 funkcjonuje ogrzewalnia dla bezdomnych mieszkańców Bielawy. Skorzystać z niej może każda potrzebująca osoba.

Ponadto proszę kierować wyżej wymienione osoby do Ośrodka Pomocy Społecznej w Bielawie ul. 3 Maja 20 w celu otrzymania stosownej pomocy lub zgłosić ten fakt telefonicznie:

 

Ośrodek Pomocy Społecznej – tel: 74 833 47 93

Straż Miejska – tel: 74 832 87 06,    tel: 669 102 102

Komisariat Policji – tel:  47 87 544 00,  tel: 47 87 544 01

Ośrodek Pomocy Społecznej w Bielawie, przypomina o kolejnym spotkaniu "SENIOR ONLINE", które odbędzie się już 6 września.

Koncepcja „Senior Online”, to pierwszy w kraju pomysł realizacji szkoleń w sieci na żywo we wszystkich jednostkach powiatowych województwa w jednym czasie. Kolejne spotkanie zaplanowano na 6 września 2021 roku.

Celem działań jest przede wszystkim kontakt Policji z seniorami i uwrażliwienie społeczeństwa na sytuacje, w których osoby stają się ofiarami przestępstwa. Uświadomienie, co jest powodem takiego stanu rzeczy i wskazanie, jak można zatrzymać ten proces. Spotkania te mają na celu zapoznanie seniorów ze skutecznymi metodami zapobiegającymi negatywnym zjawiskom, taki jak oszustwa, kradzieże, czy rozboje oraz podniesienie ich świadomości z zakresu własnego bezpieczeństwa.

Seniorzy, którzy będą mieli możliwość uczestnictwa w takim spotkaniu profilaktycznym uzyskają informacje, do jakich zdarzeń z udziałem seniorów doszło na danym terenie, jak również będą mogli zadawać pytania, na które w trakcie spotkania lub po odpowie policjant.

 

Serdecznie zapraszamy na spotkanie z policjantem w dniu 6 września 2021 roku w godzinach 9.00-9.30 w serwisie YOUTUBE na profilu Komendy Powiatowej Policji w Dzierżoniowie.

Poniżej przesyłam link do spotkania https://m.youtube.com/watch?v=10fR-JmASYI

Dobry Start od ZUS

Od 1 lipca do 30 listopada można składać wnioski o świadczenie z rządowego programu Dobry Start (tzw. 300 plus). Od tego roku przyznawaniem i wypłatą tych świadczeń zajmuje się ZUS. Wnioski można złożyć wyłącznie elektronicznie – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Świadczenia trafią wyłącznie na rachunki bankowe.

W ramach programu Dobry Start rodzice i opiekunowie dzieci mogą otrzymać jednorazowe wsparcie w wysokości 300 zł na zakup podręczników i artykułów szkolnych.

Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada wyłącznie online:

  • przez serwisy bankowości elektronicznej tych banków, które udostępniły taką możliwość,
  • na portalu PUE ZUS,
  • na portalu Emp@tia.

Od 1 lipca 2021 r. obsługą wniosków, przyznawaniem i wypłatą świadczeń zajmuje się ZUS. Dlatego wszystkie informacje o złożonym wniosku i świadczeniu będą dostępne na portalu PUE ZUS. Osoby, które nie mają jeszcze swojego profilu na PUE ZUS, mogą go założyć samodzielnie przez internet lub z pomocą pracownika ZUS - w naszej placówce, podczas e-wizyty, w czasie naszego dyżuru w innej instytucji.

ZUS wypłaci pieniądze tylko na konto bankowe wskazane we wniosku. Wypłata będzie realizowana:

  • do 30 września 2021 r. – na podstawie wniosków złożonych do końca sierpnia,
  • w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku – na podstawie wniosków składanych od września.

Aby ułatwić wypełnianie i składanie wniosku o świadczenie z programu Dobry Start przez rodziców, opiekunów prawnych oraz osoby sprawujące pieczę nad dzieckiem, na PUE ZUS udostępniliśmy intuicyjny kreator wniosków. Kreator krok po kroku prowadzi wypełniającego wniosek przez proces uzupełniania wymaganych danych i informacji.  

Każda osoba, która będzie potrzebowała wsparcia w złożeniu wniosku o świadczenie z programu Dobry Start może liczyć na pracowników ZUS. Pomoc można uzyskać:

  • na specjalnej infolinii pod numerem 22 290 22 02 w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 8.00 –15.00
  • w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
  • we wszystkich placówkach ZUS oraz podczas e-wizyty w ZUS,
  • w trakcie dyżurów pracowników ZUS w siedzibach urzędów miasta, gminy, Poczty Polskiej i KRUS (informacje o dyżurach dostępne na www.zus.pl).

 

Więcej informacji na www.zus.pl

Od 1 lipca do 30 listopada można składać wnioski o świadczenie z rządowego programu Dobry Start (tzw. 300 plus). Od tego roku przyznawaniem i wypłatą tych świadczeń zajmuje się ZUS. Wnioski można złożyć wyłącznie elektronicznie – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Świadczenia trafią wyłącznie na rachunki bankowe.

W ramach programu Dobry Start rodzice i opiekunowie dzieci mogą otrzymać jednorazowe wsparcie w wysokości 300 zł na zakup podręczników i artykułów szkolnych.

Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada wyłącznie online:

  • przez serwisy bankowości elektronicznej tych banków, które udostępniły taką możliwość,
  • na portalu PUE ZUS,
  • na portalu Emp@tia.

Od 1 lipca 2021 r. obsługą wniosków, przyznawaniem i wypłatą świadczeń zajmuje się ZUS. Dlatego wszystkie informacje o złożonym wniosku i świadczeniu będą dostępne na portalu PUE ZUS. Osoby, które nie mają jeszcze swojego profilu na PUE ZUS, mogą go założyć samodzielnie przez internet lub z pomocą pracownika ZUS - w naszej placówce, podczas e-wizyty, w czasie naszego dyżuru w innej instytucji.

ZUS wypłaci pieniądze tylko na konto bankowe wskazane we wniosku. Wypłata będzie realizowana:

  • do 30 września 2021 r. – na podstawie wniosków złożonych do końca sierpnia,
  • w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku – na podstawie wniosków składanych od września.

Aby ułatwić wypełnianie i składanie wniosku o świadczenie z programu Dobry Start przez rodziców, opiekunów prawnych oraz osoby sprawujące pieczę nad dzieckiem, na PUE ZUS udostępniliśmy intuicyjny kreator wniosków. Kreator krok po kroku prowadzi wypełniającego wniosek przez proces uzupełniania wymaganych danych i informacji.  

Każda osoba, która będzie potrzebowała wsparcia w złożeniu wniosku o świadczenie z programu Dobry Start może liczyć na pracowników ZUS. Pomoc można uzyskać:

  • na specjalnej infolinii pod numerem 22 290 22 02 w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 8.00 –15.00
  • w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
  • we wszystkich placówkach ZUS oraz podczas e-wizyty w ZUS,
  • w trakcie dyżurów pracowników ZUS w siedzibach urzędów miasta, gminy, Poczty Polskiej i KRUS (informacje o dyżurach dostępne na www.zus.pl).

 

Więcej informacji na www.zus.pl