- Kategoria: Aktualności
Od 23 czerwca rachmistrzowie spisowi rozpoczęli wywiady bezpośrednie w Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań 2021. Co to oznacza?
Rachmistrzowie skontaktują się z osobami, które nie spisały się samodzielnie przez Internet, nie spisały się na infolinii ani nie uczestniczyły w wywiadzie telefonicznym.
Zgodnie z art. 17a ust. 1-3 ustawy o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r., nie można odmówić przekazania danych rachmistrzowi kontaktującemu się z osobami fizycznymi objętymi spisem. Udział w wywiadzie prowadzonym przez rachmistrza jest obowiązkowy.
Każdy rachmistrz spisowy posiada identyfikator zawierający:
-
imię i nazwisko wraz ze zdjęciem,
-
numer identyfikatora oraz hologram,
-
nazwę i logo wojewódzkiego biura spisowego,
-
podpis osoby upoważnionej do wystawienia identyfikatora,
-
okres, na jaki identyfikator został wystawiony.
W razie wątpliwości tożsamość rachmistrza można sprawdzić na kilka sposobów:
-
poprzez specjalnie przygotowaną aplikację dostępną na stronie https://rachmistrz.stat.gov.pl/ ,
-
poprzez kontakt z infolinią spisową numerem 22 279 99 99 , wybierz 1 – Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań, a następnie 2 – weryfikacja tożsamości rachmistrza,
-
w przypadku wątpliwości o pomoc w weryfikacji można także poprosić policję.
Spis metodą wywiadu bezpośredniego w terenie prowadzony jest przez rachmistrzów spisowych z zachowaniem standardowych zaleceń sanitarnych, zgodnie z aktualnymi przepisami prawa i zaleceniami. W trakcie przeprowadzenia wywiadów bezpośrednich rachmistrz spisowy powinien bezwzględnie dbać o zachowanie dystansu społecznego, a także realizować obowiązek zakrywania ust i nosa. Jeżeli respondent jest objęty kwarantanną lub izolacją domową, wywiad może odbyć się telefonicznie pod warunkiem przekazania rachmistrzowi numeru telefonu kontaktowego.
Zachęcamy wszystkich, którzy jeszcze nie wywiązali się z obowiązku przekazania danych przez Internet, aby uczynili to, nie czekając na telefon bądź wizytę rachmistrza. Spisać można się logując na stronie https://spis.gov.pl lub dzwoniąc na numer infolinii spisowej: 22 279 99 99.
Jednocześnie przypominamy, że odmowa udzielenia informacji w spisie powszechnym, na podstawie art. 57 ustawy o statystyce publicznej, podlega karze grzywny.
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r., obowiązkową metodą przekazania danych przez osoby fizyczne objęte spisem powszechnym jest samospis internetowy. Samospis można wykonać samodzielnie, za pomocą własnego urządzenia (komputera stacjonarnego, laptopa, smartfona itd.), bądź w najbliższym urzędzie gminy. Urzędy gmin utworzyły w tym celu stanowiska komputerowe z dostępem do Internetu, z których można skorzystać bezpłatnie. O ile zajdzie konieczność, Urząd Gminy zapewnia wsparcie upoważnionego pracownika Urzędu Gminy w realizacji samospisu przez Internet.
Równolegle z samospisem w spisie powszechnym, prowadzone są wywiady telefoniczne. Rachmistrzowie spisowi dzwonią do osób, które nie spisały się przez Internet lub dzwoniąc na infolinię spisową (22 279 99 99). Rachmistrzowie dzwonią z dwóch numerów telefonów:
-
22 828 88 88
-
22 279 99 99.
Zgodnie z art. 17a ust. 1-3 ustawy o spisie powszechnym, nie można odmówić przekazania danych rachmistrzowi kontaktującemu się telefonicznie z osobami fizycznymi objętymi spisem. Osoby, które przekażą dane telefonicznie rachmistrzowi, nie muszą już wypełniać formularza spisowego w Internecie. A do osób, które już się spisały samodzielnie, rachmistrz nie zadzwoni. Jeśli chcesz wypełnić sam formularz w Internecie możesz to zrobić dopóki nie skontaktuje się z Tobą rachmistrz.
Nie warto odkładać samospisu do ostatniej chwili, również dlatego, że tylko te osoby, które spisały się przez Internet mogą wziąć udział w loterii. Ostatnie zgłoszenia przyjmowane są do 7 lipca br. Szczegóły dostępne na stronie https://loteria.spis.gov.pl/.
- Kategoria: Aktualności
Link do strony: https://www.youtube.com/watch?v=bOYrA6_gR8I
Serdecznie zapraszamy.
i przypominam o zaświadczeniu na naszej zakładce ZUO
- Kategoria: Aktualności
W ramach przeciwdziałania przemocy przy Ośrodku Pomocy Społecznej w Bielawie funkcjonuje Punkt Konsultacyjny, w którym można skorzystać z poradnictwa psychologicznego i prawnego. W związku z pandemią COVID-19 wizyty są realizowane w formie telefonicznej. W celu umówienia się na rozmowę należy skontaktować się telefonicznie lub poprzez sms z wybranym specjalistą.
Poradnictwo psychologiczne – mgr Narek Macinkiewicz tel. 575 947 970 Poradnictwo prawne – adw. Tomasz Stefański tel. 573 225 926
- Kategoria: Aktualności


- Kategoria: Aktualności
- Kategoria: Aktualności
Ośrodek Pomocy Społecznej w Bielawie informuje, iż od 01.04.2021 r. można składać w formie tradycyjnej tj. papierowej wnioski o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego (tzw.500+) na okres świadczeniowy 2021/2022 trwający od 01.06.2021 r do 31.05.2022 r.
Ze względu na obecnie panującą sytuację epidemiologiczną prosimy o ograniczenie do minimum wizyt w Ośrodku. Dlatego też wnioski można pobrać:
-
ze strony internetowej Ośrodka Pomocy Społecznej w Bielawie www.opsbielawa.pl klikając w zakładkę „świadczenia wychowawcze 500+” a następnie postępują zgodnie z informacjami.
-
Bezpośrednio ze strony internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej https://www.gov.pl/web/rodzina/wzory-wnioskow-o-swiadczenia-dla-rodzin-aktualizacja-na-dzien-29052018-r-do-stosowania-takze-na-okres-20182019
-
w formie papierowej z Ośrodka Pomocy Społecznej w Bielawie – wyłącznie od ul. 3 Maja 20 – wnioski będą wystawione przed budynkiem OPS.
Zachęcamy do drukowania wniosków we własnym zakresie.
Wypełnione druki należy wrzucać do skrzynki na korespondencję znajdującej się przed wejściem do budynku OPS zarówno od strony ul.3 Maja jak i ul. Wolności. Gotowe wnioski można również przesłać pocztą.
Informujemy jednocześnie, iż w dalszym ciągu istnieje możliwość składania wniosków w formie elektronicznej za pośrednictwem:
-
bankowości elektronicznej
-
platformy emp@tia
-
platformy PUE ZUS
do czego serdecznie zachęcamy.